Oj! vad mycket hon betalar! (idiot?)

Idag träffade jag en sådan där försäljare, du vet en sådan där som det alltid känns som att de lurar en, att de kommer lyckas packa på en massor som man inte behöver bara genom för att de inte låter en säga nej och så går man därifrån, förvirrad och med ett telefonavtal som skulle få Bill Gates att hosta generat.

Och ja, jag erkänner, jag fastnade, jag brukar aldrig fastna för jag ser dem mest som gamar som letar efter sitt lätta byte och jag är ju varken ett byte eller lätt så jag brukar bara skynda mig förbi i all hast medan de ropar ut något om någon kampanj. Men idag stannade jag, det handlade om att byta mitt nuvarande abonnemang till ett nästan likadant fast för studenter vilket gav mig lite billigare och som den fattiga student jag är så accepterade jag läget. Men innan var ju försäljaren tvungen att ringa upp någon gubbe någonstans och höra sig för om jag var ett "Okej"..
Försäljaren börjar skriva ner massa nummer som inte gick att reda ur och utbrister "Oj! vad mycket hon betalar"  medan hennes kompanjon nickar medgivande och tittar på mig med sådana där "stackars lilla dig" vilket får en att känna sig ..tja ..som en femåring som inte får åka berochdalbanan för att hon är för kort.

Givetvis var jag ett okej för gubben från någonstans i telefonen, jag är alltid ett okej men nu sitter jag som sagt här med mitt nya abonnemang och vet inte riktigt - betalar jag så mycket eller snarare betalade jag så mycket? På gott eller ont brukar/brukade månadskostnaden bli på kring 200 kr, är det mycket? Har jag gått omkring och varit en idiot som betalat så mycket? hur mycket betalar du i månaden?


Kommentarer
Postat av: barnaby

mina förra räkning var på 700 :D

2009-04-03 @ 16:48:12

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0