OLD stuff

Lite gammla grejer jag hittade på min gamla blogg som jag tänkte publisera igen :)

2009-03-11 skrev jag:
"ibland känner jag smärta när jag egentligen borde vara lycklig"

Kommentar: Det är nått jag fortfarande kan göra. Jag tror att det kan bero på att ibland sjunker mitt självförtroende, helt plöttsligt och jag känner mig jätte dålig. Det kan också ha att göra med att jag har svårt att lita på människor. Till och men människor som gör mig lycklig kan jag känna oro över. En oro som jag hatar och som jag själv tycker är så larvig att jag känner, när jag borde vara lycklig.


2009-02-06 skrev jag:
Lisa " Vart FAN tar tiden vägen?"
Emma " Den försvinner med allt öldrickande!"

kommentar: Student

2008-12-03 skrev jag:
NU
Suttit på universitetets tvsal hela dagen och pratat telegram texter inför morgondagens test sändningar.
Det är blött, slaskigt och det regnar
Jag är trött och lite smått irriterad på människor
Jag är kissnödig och har mensvärk
Kläderna sitter inte där dem ska och vantarna har jag glömt hemma
På väg till affären efter skolan för att handla för jag har inte längre nått hemma att äta
Trött och sliten

FÖRR

Jag var sisodär 13 år gammal
Cyklade på pappas cykel
Med vinden i håret var jag på väg ner till bryggan för att fiska
Det var sommar och precis lagom varmt
Jag hade saft och bullar med mig som mamma hade bakat
Att jag bara fick mört brydde jag mig inte om jag trivdes mest att bara sitta där på bryggan och se molnen och vågorna komma och gå.
Glad och ovetande

Kommentar: Livet är hårt för oss som är mjuka. Just NU vet jag inte riktigt hur det är. Mest under stimmulerad. Men det ska vi ändra på snart :)

2008-11-30 skrev jag:
Torsdag: Det är okej att supa för om man är lite seg på en fredag så kan man skylla på att man har haft en hård vecka

Fredag:
Självklara festdagen, bara att supa på liksom!

Lördag:
Hallå slutade du någonsin att dricka sen i fredags?? Nej..trodde väl inte det

Söndag:
Dagen man ska ta det lungt? va NEJ NEJ stort missförstånd, denna dag kan du supa MER än någonsin, för på måndagen kan du skylla på att du är trött efter helgens festligheter, det kommer du lätt undan med!

Måndag:
Dagen du tar det lite lungt (du vill ju inte förstöra levern och få problem) Den dagen kommer du vara så trött ändå så man kan se det som en söndag, en förlängd helg helt enkelt, det är nämligen OK att inte ge ALLT på en måndag.

Tisdag:
Den enda egentliga dagen som är VECKODAG..Tisdag suger HÄSTBALLE och du kan inte göra ett skit åt saken..(ett undantag finns dock, DU eller någon fyller år. DÅ kan du festa hej vilt HELT OK)

Onsdag
: Lilllördag, säger väl allt!

Kommentar: HA!

2008-11-21 skrev jag:

"En gäspning (pandiculation) är en djup reflexmässig inandning med öppen mun. Man gäspar oftast för att man är trött men även om man är uttråkad, nervös, har druckit alkohol eller har tagit lugnande medel. Exakt varför man gäspar är inte helt klarlagt, men den förhärskande teorin är att man gör det för att fylla lungor med 56 liter blod, så att de inte faller samman. När man gäspar flödar också mer blod till hjärtat.

Gäspningar tvingar ofta fram en reflex hos personer som ser gäspningen, och leder till att även de börjar gäspa. Enligt ett experiment genomfört av Nature Service reagerar ca 40-60 procent av personer som ser en video med en person som gäspar med att själva gäspa. Att hålla munnen med handen hjälper inte mot detta. Enligt samma experiment har människor med stor kännedom och medkänsla lättare för att "smittas" av gäspningar.

Antagligen är gäspningsreflexen ett arv från våra förfäder. Troligen var gäspningar ett sätt för gruppmedlemmarna att signalera till varandra hur alerta de var, och det kan även ha hjälpt gruppen att gå och lägga sig samtidigt för att på så sätt öka dess effektivitet. Denna teori bekräftas av doktor Robert H Shmerlings studier av apor. Hos babianer signaleras "sovdags" nämligen av omfattande gruppgäspningar, en ritual som avslutas med en enorm gäspning av babianhannen"

Så när Karin och jag idag pratade i telefon och Karin plöttsligt gäspade så gäspade jag med. Vad betyder detta? är vi babianer och Karin är babianhannen som signalerade till mig att det var dags att sova...för det var dags att sova..vi har fått alldeles förlite sömn..

Kommentar: BEHÖVS INGEN

 

2008-10-22 skrev jag :

"Helst skulle jag vilja vara en guldfisk
För då kan jag ta guldet och gå till affären och betala
och ta med mig saker hem
sen skulle jag vilja kunna äta upp en haj också"

Kommentar : Bästa kommentaren av karin "Emma.. hur mycket dricker du egentligen där uppe.. Måste jag komma upp dit?"

 

2008-10-01 gjorde jag en kul grej: 1. Ta fram din mobil
2. Bläddra igenom din inkorg
3. Stanna när du räknat till tio och skriv första meningen i sms:et
4. Gör likadant på varje fråga


1. Vad skulle du säga om din pojkvän var otrogen mot dig?

Hej vad gör du ikväll
2. Vad säger du alltid till din bästa kompis?
Jo det gör du
3. Vad är det första du säger när din kompis blir påkörd av en buss?
Nojade du också eller?
4. Vilket sms blev du mest berörd av?
<3 jag lagar fläskfile
5. Vad säger din mamma innan du går och lägger dig?
Jag kan skjutsa dig till tåget
6. Vad skulle du skrika om du vann en miljon kronor?
<3 du är fin
7. Vilka ord skulle du säga till Gud om du trodde på honom?
Ja jag ska just ner till tvättstugan
8. Vad vill du höra mest av allt?
Tänker på dig också
9. Vad skulle du säga om du fick MVG i alla ämnen?
Träffa dig i helgen?
10. Din mest romantiska replik?
Just det fan
11. Vad skulle du säga om du blev bestulen?
Vi borde dricka öl tillsammans!

 

NU tänker jag göra OM detta :D

 

1. Ta fram din mobil
2. Bläddra igenom din inkorg
3. Stanna när du räknat till tio och skriv första meningen i sms:et
4. Gör likadant på varje fråga


1. Vad skulle du säga om din pojkvän var otrogen mot dig?

Hej ! var tvungen att köpa en annan bok igår för att göra några uppgifer
2. Vad säger du alltid till din bästa kompis?
Jag är trött och så
3. Vad är det första du säger när din kompis blir påkörd av en buss?
Måste fråga, vad hände efter jag gått?
4. Vilket sms blev du mest berörd av?
Har redan snubblat på extrapris
5. Vad säger din mamma innan du går och lägger dig?
hehe jupp han följer med
6. Vad skulle du skrika om du vann en miljon kronor?
äh ingen oro med presenter
7. Vilka ord skulle du säga till Gud om du trodde på honom?
Sover du?
8. Vad vill du höra mest av allt?
Går till farbror doktorn nu
9. Vad skulle du säga om du fick MVG i alla ämnen?
Men inte fikat?
10. Din mest romantiska replik?
Det är distance!
11. Vad skulle du säga om du blev bestulen?
Hej älskling

 

Och det detta avslutar jag inlägget, finns en massa mer knas jag skrivit :P men...får ta det en annan NATT ;P

 

 

 


Kommentarer
Postat av: lisa

awesome!!

tänk vad kul det kan vara att kolla på gamla inlägg

2009-12-07 @ 12:23:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0