Edinburgh <3



(Ett inlägg som består av “onödigt” vetande om mig, Karin)

För dig som inte känner mig kan jag berätta att jag älskar Skottland - Edinburgh för att vara mer exakt och ja, det är ett ämne som jag aldrig tröttnar på att prata om - Mina vänner skulle nog mer eller mindre kalla mig en fanatiker. En never-ending-det-är-ett-jävla-tjat-om-det-där-stället-jag-trorjag-kräks -snart-om-hon-tar-upp-det-igen -situation. Så kom jag på nu när jag satt här och klurade på vad jag skulle skriva att jag knappt yttrat mig om skottland här och så kan vi ju verkligen inte ha det! Det vore inte rätt (Så jag tänker skryta lite)

Så för dig som inte känner mig (du måste vara mer eller mindre en främling annars skulle du redan veta) så kan jag berätta att den tjugoåttonde december (80 dagar kvar) flyger jag tillbaka till Edinburgh min älskade oas efter två år av konstant kliande i fingrar och tår om att få komma tillbaka. Väl där kommer jag att först och främst fira nyår - Nyåret i Skottland kallas Hogmanay och är en av Europas största nyårsfester - Gillar man att festa och att träffa människor (cirka 100.000)  så kan man väl inte klaga i alla fall.


"Edinburghs Hogmanay är nog Europas mest överdådiga och färgstarka nyårsfirande. Höjdpunkten är the Hogmanay Street Party längs med Princes Street men evenemanget pågår sammantaget under fyra dagar och inkluderar såväl gatuteater som musik, dans och fyrverkerier. " ( Länk )

..Men jag tänker också bara njuta av friheten att kunna göra som jag vill, semestern och kanske om jag har tid mmsa Emma, mitt ollon (som ni läsare får behålla) om vad som pågår där borta om - kanske skriver hon om det, kanske är det för mycket att censurera så att hon skiter i det, man kan åtminstone hoppas eller hur? Så, ja det är väl inte riktigt säkert att jag kommer hem när mitt flyg går den tionde januari men vi kan ju anta att Lisa åtminstone kommer göra sitt bästa för att få på mig på flygplanet., det kan jag garantera. Har du inte varit där så säger jag bara att du missat något. Mer information kommer nog senare.. typ i Januari skulle jag anta.

Fortsättning följer


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0