Att vara favoriten är inte lätt!

Min systerdotter är på besök uppåt i landet, härligt värre! Alltid lika mysigt att vakna upp av att någon fånstirrar på en och när man då efter en vecka av jobb (40 timmars vecka) försöker övertala den unga damen på nästan 10 år om att livet är bra mycket roligare i mormors rum och inte lika roligt hos den väldigt trötta mostern, ja då suckar hon ljudligt ett par gånger, tassar iväg, stänger duktigt dörren efter sig och går in till mormor för att väcka henne. (scooore!)

Jag somnar vidare i tron om att jag äntligen fått chansen till sovmorgon men vaknar lika snabbt upp igen av att någon kryper ner i sängen, säger högt och tydligt "mormor sover och jag är hungrig". Jag öppnar ofrivilligt ett ögonlock och möter två pigga blåa ögon och inser vid det laget att jag förlorat detta sovmorgons- lotteri, Så ja, nu har jag varit uppe sen nio. Mormor fick sovmorgon till elva. Imorgon då är det fan JAG som ska ha sovmorgon.
Att vara favoriten i familjen är fan inte lätt!


(Bjuder på en bild på mig och Emma från "Det är fan INTE okej" - mappen,
 men vaddå! man kan inte vara supermodell varje dag..
det sorgliga är dock att det här är en av de fina bilderna)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0