Tågbloggande

Hej bloggen!
Jag satt på tåget och tänkte skriva lite under resans gång.


Jag börjde min resa med att äta en sallad som jag lyckades köpa på ica. Kärringen som skulle beställa innan min i skarken var jätte seg och skulle ha en massa olika saker. Hennes telefon ringde hel tiden med någon jävla låt som typ gick "shake that as" kärring! Men Salladen jag köpte blev god :) jag njöt av varje tugga =)

Sen väl på tåget så ser jag att det nästan är tomt :O vadå har folk inget intresse att åka idag eller ? aja. Jag spenderade första 1,5 timmen med att läsa Jesper Strömbäcks  bok Makt och medier. Vi har haft den som kurslitteratur i en kurs i skolan men jag har aldrig riktigt satt mig in och läst den såhär noga. Jag upptäkte mig själv med att gilla det jag läste, jag fann det intressant. Lärde mig en massor som kommer att hjälpa mig nu när jag ska skriva min del av teorin till B-uppsatsen.

Tåg är jävligt mysigt att åka egentligen , och effektivt med! Man har tid att göra sånt som man annars inte tar sig tid med pga allt annat lockar så mycket. Men där sitter man på sin platts och kan lika gärna läsa lite nyttigt. Det jag ska skriva om i teorin är mediernas makt över dagordningen. "medierna kan inte få oss att tycka saker men dem kan få oss att tänka om saker" och dess sett hur det påverkar oss..bla bla bla ska jag skriva om.

NU startade jag Robin Hood - Men in tights på datorn och småkollar på den som underhållning, förhoppningsvis nu tills skolan blir 21.30 då jag ska befinna mig på stockholms central.

Jag vet att jag nyss var hemma i stockholm. Men det har hänt en massa hemska saker och jag känner att jag måste åka hem för att inte ramla ihop helt. Så jag ska hem och spendera tid med Olle  och familjen. Sen på lördag blir det grillfest hos Erika som jag verkligen ville vara med på =).

Viste ni att det finns forskning över bloggandet? Jo men det är sant ! Just nu när jag sitter på tåget har jag inget internet för det är bara dyrt och jobbigt.  Men jag ska ta och kolla upp det sen och visa er ;P

AH SOLEN ÄR SÅ VACKER! sverige är sååå vackert! Våren är vacker. Sommaren är vacker! jävlar!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0