Välkommen till ditt liv som en vuxen människa!

Jag låg inatt och funderade kring det här med rättvisa, om man ger tre personer varsin kaka, skulle många anse att det var rättvisa eller hur?, men tänk om den tredje personen inte ätit på tre dagar medan de andra två ätit sig mätta under hela tiden - Är varsin kaka fortfarande rättvist? 

...Man vet att man blivit vuxen när man väl inser att livet är orättvist, vissa får, vissa får inte. När jag var lite, skulle jag tyckt att rättvisa var att alla fick lika mycket, jag menar det har man väl lärt sig i skolan? Alla ska få lika mycket tid framför datorn, lika lång rast och exakt lika många kakor etc etc. Men så lätt är det inte även hur mycket man skulle önska det, inte i den värld vi lever i.

..Det  mänskliga är att man börjar skylla på andra när saker och ting händer, det är andras fel att jag inte fått det och det och det. Man måste få någon att peka på, någon att ge det onda ögat till, mest för att ingen vill acceptera att livet är orättvist, man vill hålla kvar drömmen om en värld där alla får sina drömmar besannade. Men tyvärr, jag är ledsen att behöva berätta det men livet är orättvist! Välkommen till vuxenlivet! 





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0