Åka karusell på akuten

Gårdagen i en virvelvind - på väg till skolan svartnar det helt plötsligt framför ögonen, benen vek sig men som tur är hann jag sätta mig på en bänk. Ringde mamma som tyckte jag skulle ta en taxi, men envis som jag är envisades jag med att sätta mig på tunnelbanan, orkade inte mer än till slussen, då mina händer börjat avdomna (som att de höll på somna) då jag ringde Lisa och bad henne komma och möta mig <3
Tillsammans tog vi taxi till sös. När vi var där började jag bli så yr att jag inte kunde fokusera på någoting, avdomning hade nu även spriddt sig till ansiktet och läppanra, sen kom huvudvärken som ökade till storslagen migrän. Vid det här laget hade jag mamma och Lisa där. Läkarna tyckte jag skulle ligga kvar under observation trots att alla värden såg bra ut så kunde det inte sluta snurra. Blodprover, kanyler, piller och skiktröntgen gav inget, tillslut fick jag komma av karusellen, det slutade snurra av sig själv, så nu är jag hemma och tar det lugnt. 
.. Vill ni veta mer skulle jag fråga Lisa, mer än så kommer jag inte ihåg.

 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0