Allt är spikat & klart!

Så det är fredag, planerna som egentligen var satte råkade ut för sjukdom, så istället sitter jag här hemma och försöker komma på sätt att underhålla mig själv. Jag har testat nya kakor (nom nom nom), gjort en lektionsplanering , prövat min nya jeanskjol (satt som en smäck) och målat mina naglar röda med glitter i.. Och nu är det väl dags att pröva något annat. Hög med socker och mätt på mjölk och kakor ska jag ge mig på att pröva en spikmatta som jag fick på köpet när jag beställde kjolen. En sådan där Sha..sha..schakri..shakti matta! Men innan jag gör det så måste man ju googla lite information. Om jag inte vet hur den funkar hur fan ska jag då veta om den funkar?

När jag googlade..



"Shakti ger ny energi och kvick återhämtning i pauser på t.ex. arbetet,
Du blir mindre stressad och effektivare i arbetet.
Vi rekommenderar daglig användning av Shaktimattan för att få optimal
effekt. Precis som vid all annan träning så krävs regelbundenhet för att ge
bästa resultat. Då kan djupgående stress och spänningar försvinna, och
Du blir permanent djupare avslappnad." Länk

"De 6000 akupressurpiggarna gör Shakti spikmatta till ett mycket effektivt verktyg för att lösa spänningar och ge djupavslappning.
Shakti frisätter stora mängder endorfiner, må-bra och lycko- hormoner som ger kroppen återhämtning och vila. Ditt välbefinnande kommer att öka vid regelbunden användning, både fysiskt och mentalt.
Spikmattan ökar blodcirkulationen och syreupptagningen.
Används vid: stress, sömnbesvär, spänningar, ryggskott, ischias, migrän, depression, låg energi, träningsvärk mm" Länk


Ja, men det låter väl positivt som den alltför stressiga och kronisk sömnlösa student som jag är. Men men time will tell. Så ja, öh! nu kan jag inte vara här längre, ska gå och lägga mig på spikar. Harebratja! (fortsättning följer)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0