Ibland är SL med på tåget! Nu jäklar!

Ja, för dig som kommer håg mitt fina inlägg om idioterna som står fel i rulltrappen etc etc, en av dem tydligen Emma, så har SL kommit ut med något, något som gjorde att jag skrattade så mycket att jag nästan dog, nej jag skojar inte, nästan dog var det.

"Alla har upplevt det: En person står på fel sida i rulltrappan när vi stressade storstadsbor skyndar till tåget. Det blir snart ett minne blott, när SL nu inför förbud mot att stå på vänster sida i rulltrappan.
Via kundmätningar har SL noterat att det upplevs som ett enormt problem när folk står på fel sida i rulltrappan. Resenärer blir irriterade och många missar tåget, vilket leder till ökad trängsel och problem med tidhållningen.
Lösningen är enkel. Från och med nästa vecka blir det förbjudet att stå still på fel sida i rulltrappan." Läs vidare

Haha vore det inte underbart? Sen att det är 1:a april tåls ju att tänka på (april,april liksom?), men en stackars stockholmare kan väl ändå få drömma?

Kommentarer
Postat av: Emma

MEH det är ett aprilskämt kära du :P

2009-04-01 @ 17:14:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0